(0 produktów) - 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

Swipe to the left

​Pompy paliwa Diesel – najczęstsze usterki pomp paliwa

By Michał Chwedkowski 1 years ago 119 Views No comments

Zadaniem elektrycznych pomp paliwa jest dostarczanie paliwa ze zbiornika do silnika pod wysokim ciśnieniem. Paliwo wtłaczane jest do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Wyróżniamy dwa rodzaje pomp paliwa: pompę liniową oraz znajdującą się wewnątrz zbiornika.


Jak każdy sprzęt do paliwa, z upływem czasu lub przy nieodpowiednim użytkowaniu, także pompa paliwa Diesel może doznać usterki. Chcąc uniknąć takiego stanu rzeczy, najlepiej stawiać na wysokiej jakości produkty sprawdzonych producentów, takich jak ADAM PUMPS czy PIUSI, jednak żaden sprzęt nie jest niezniszczalny, dlatego warto wiedzieć, jakie są najczęstsze usterki pompy paliwa Diesel.


Najczęstsze usterki pomp paliwa


Najczęstszą przyczyną awarii pompy paliwa Diesel jest zanieczyszczenie zbiornika paliwa drobinkami brudu oraz rdzą. W przypadku elektrycznych pomp paliwa, do usterek dochodzi często również z powodu uszkodzenia przewodów elektrycznych, obluzowania połączeń, niedostatecznego uziemienia czy zbyt niskiego napięcia podawanego do pompy w wyniku przegrzania styków.


Objawy usterki pompy paliwa Diesel to między innymi:

  • trudny rozruch lub całkowite zahamowanie pracy silnika;
  • gaśnięcie silnika (najczęściej zaraz po uruchomieniu);
  • pogorszenie komfortu jazdy (szarpnięcia podczas przyspieszenia, niewystarczająca moc, spowodowana brakiem wzrostu ciśnienia paliwa, dziwne, nieprawidłowe dźwięki).


Jak uniknąć usterek pompy paliwa Diesel?


Zanim zdecydujemy się na zainstalowanie nowej pompy, warto się upewnić, czy przyczyną awarii jest faktycznie element, który chcemy wymienić. Może się bowiem zdarzyć, że podobne objawy usterki wywołane będą np. przez zatkanie lub zanieczyszczenie filtra paliwa czy uszkodzenie licznika paliwa, przez co nie zauważymy, iż poziom paliwa w zbiorniku jest zbyt niski. Jeżeli jesteśmy pewni, że nie działa pompa, należy ją odpowiednio zainstalować.


Chcąc uniknąć problemów ze zbiornikiem paliwa oraz usterek pompy paliwa Diesel, warto stosować się do poniższych wskazówek:

  • dbać o to, aby pompa paliwa oraz cały układ paliwowy były utrzymane w dobrym stanie;
  • nie prowadzić pojazdu z prawie pustym bakiem paliwa;
  • zwracać uwagę na jakość tankowanego paliwa i liczbę oktanową;
  • okresowo sprawdzać filtr paliwa i wymieniać go na nowy;
  • sprawdzać regularnie połączenia elektryczne i przewody paliwowe pod kątem szkodzeń;
  • jeżeli pompę paliwa trzeba wymienić, przed zamontowaniem nowego modelu należy upewnić się, że układ paliwowy i zbiornik paliwa nie zawierają zanieczyszczeń.