(0 produktów) - 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

Swipe to the left

​Czym jest depresator? Jaki depresator do Diesla wybrać?

By Michał Chwedkowski 2 months ago 16 Views No comments

Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów, napędzanych silnikiem Diesla. Decydując się na taki pojazd, warto jednak wiedzieć, jak chronić taki silnik przed mrozem, który może powodować sporo uszkodzeń.


Jednym ze składników oleju napędowego jest parafina, która w zbyt niskiej temperaturze przechodzi w stan stały. To właśnie dlatego mróz jest bardzo groźny dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Przechodząc ze stanu ciekłego w stały, parafina może bowiem zatkać filtr paliwa oraz przewody paliwowe, sprawiając, że cały układ paliwowy stanie się niedrożny, a to z kolei spowoduje, że pojazd nie będzie w stanie się poruszać. Zadaniem depresatora jest właśnie obniżenie temperatury oleju napędowego, a tym samym zredukowanie ryzyka zatkania układu.


Kiedy stosować depresator?


Aktualnie, aby zapobiec zamarzaniu oleju napędowego, polskie rafinerie zaczęły produkować oleje odpowiednie na daną porę roku. Tak więc mamy do wyboru:

  • olej letni – stosowany od 1 maja do 15 września przy dodatniej temperaturze powietrza. Przy tym oleju parafina wytrąca się już przy temp. 0 stopni;
  • olej przejściowy – stosowany późną jesienią, do ok. 15 listopada i wczesną wiosną w okresie 16 marzec – 20 kwiecień. Olej ten przechodzi w stan stały przy temp. -10 stopni;
  • olej zimowy – stosowany w okresie od 16 listopada do 15 marca. Krzepnie w temp. ok. -20 stopni.


Nie wszyscy posiadacze silnika Diesla pamiętają jednak o okresowej wymianie oleju, a często zdarza się, że pogoda nas zaskoczy i niskie temperatury pojawiają się w najmniej spodziewanym momencie. W każdym przypadku, kiedy temperatura na zewnątrz zejdzie poniżej poziomu, zapewniającego płynność oleju, przydaje się depresator.


Czym jest depresator?


Depresator to specjalny preparat, zapobiegający krzepnięciu oleju w niskich temperaturach. Jego zadaniem jest obniżenie temperatury oleju od kilku do kilkunastu stopni, co może zapobiec krzepnięciu.


Nawet korzystając z oleju, dopasowanego do danej pory roku, nie ma stuprocentowej pewności, że nie przejdzie on w stan stały, gdy temperatura spadnie. Stawiając na depresator do Diesla, mamy szansę uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i zapewnić samochodowi sprawne funkcjonowanie, niezależnie od panującej na dworze temperatury.


Depresator najlepiej wlewać do baku przed każdym tankowaniem, szczególnie w okresie zimowym, kiedy w każdej chwili możemy spodziewać się siarczystych mrozów. Osobom, które poszukują dobrej jakości depresatora do Diesla, a także przedsiębiorcom, zajmującym się dystrybucją paliw i akcesoriów do Diesla oferujemy wysokiej klasy depresator do oleju napędowego Kleen Flo.