(0 produktów) - 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

Swipe to the left

​Co to jest AdBlue i jak tankować?

By Michał Chwedkowski 4 months ago 91 Views No comments

Od 2014 roku samochody z silnikiem Diesla zaczęto wyposażać w system redukcji tlenku azotu za pomocą AdBlue. Związane jest to z normą Euro 6, która w roku 2018 zaostrzyła się jeszcze bardziej. Szacuje się, iż w ciągu najbliższych kilku lat już każdy samochód z silnikiem Diesla będzie musiał być wyposażony w układ AdBlue. Warto więc wiedzieć, czym jest AdBlue i jak go uzupełniać oraz dlaczego warto wybrać dobry wskaźnik poziomu AdBlue.


SCR i AdBlue – co trzeba o tym wiedzieć?


SCR – czyli układ selektywnej redukcji katalitycznej, którego celem jest redukcja szkodliwych tlenków azotu w spalinach, wydalanych przez silnik pojazdu. Do jego działania wykorzystuje się właśnie AdBlue.


AdBlue – wodny roztwór mocznika, który w postaci płynnej wykorzystuje się do układu SCR w celu zmniejszenia szkodliwości wydalania spalin przez silniki Diesla.


Jak tankować AdBlue?


Choć AdBlue dla wielu osób nie jest jeszcze znany, już niedługo dowiedzą się o nim wszyscy użytkownicy Diesla. Dlatego warto wiedzieć, jak tankować AdBlue i czym jest wskaźnik poziomu AdBlue.


Wlew AdBlue zazwyczaj umieszczony jest pod klapką, tuż przy wlewie paliwa, choć w starszych modelach pojazdu może on się znajdować w bagażniku, pod wykładziną obok koła zapasowego, czasem też w komorze silnika. Jego nakrętka ma najczęściej kolor niebieski, dlatego łatwo go rozpoznać. Tankowanie nowszych modeli jest zatem łatwiejsze, gdyż dokonuje się go podobnie, jak w przypadku tankowania oleju napędowego. Należy więc wlać płyn do zbiornika do odpowiedniego jego uzupełnienia.


Gdzie kupić AdBlue?


AdBlue powinno być dostępne na każdej stacji paliw i w punkcie dystrybucji. Zazwyczaj ciecz znajduje się w dystrybutorze lub w pojemnikach. Przedsiębiorstwa, poszukujące osprzętu do AdBlue, między innymi zbiorników czy wskaźników poziomu AdBlue, mogą znaleźć je na naszej stronie internetowej.


Co zrobić, gdy zabraknie AdBlue?


Zadaniem wskaźnika poziomu AdBlue jest właśnie informowanie kierowców o tym, że płyn się kończy. Bardzo ważne jest więc posiadanie takiego wskaźnika, gdyż przy zbyt małej ilości AdBlue w zbiorniku samochód może nie odpalić, nawet gdy paliwa będzie wystarczająca ilość.


Jeżeli posiadamy wskaźnik poziomu AdBlue, kiedy poziom cieczy będzie zbyt niski, otrzymamy komunikat ostrzegający nas o tym, że nie uruchomimy silnika poniżej zasięgu 1000 km. W momencie gdy zasięg spadnie poniżej tej wartości, należy jak najszybciej uzupełnić AdBlue i dopiero potem wyłączyć silnik.


Układ SCR i płyn AdBlue to pojęcia, z którymi zaznajomić powinni się wszyscy użytkownicy pojazdów z silnikiem Diesla. Zgodnie z nowymi przepisami, zapewne już niedługo będą one wymagane w każdym modelu.