(0 produktów) - 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

Swipe to the left

lutego 2021

​Co to jest AdBlue i jak tankować?

By Michał Chwedkowski 8 months ago 174 Views No comments

Od 2014 roku samochody z silnikiem Diesla zaczęto wyposażać w system redukcji tlenku azotu za pomocą AdBlue. Związane jest to z normą Euro 6, która w roku 2018 zaostrzyła się jeszcze bardziej. Szacuje się, iż w ciągu najbliższych kilku lat już każdy samochód z silnikiem Diesla będzie musiał być wyposażony w układ AdBlue. Warto więc wiedzieć, czym jest AdBlue i jak go uzupełniać oraz dlaczego warto wybrać dobry wskaźnik poziomu AdBlue.


SCR i AdBlue – co trzeba o tym wiedzieć?


SCR – czyli układ selektywnej redukcji katalitycznej, którego celem jest redukcja szkodliwych tlenków azotu w spalinach, wydalanych przez silnik pojazdu. Do jego działania wykorzystuje się właśnie AdBlue.


AdBlue – wodny roztwór mocznika, który w postaci płynnej wykorzystuje się do układu SCR w celu zmniejszenia szkodliwości wydalania spalin przez silniki Diesla.

​Licznik benzyny – działanie. Jaki licznik benzyny kupić?

By Michał Chwedkowski 8 months ago 58 Views No comments

Licznik benzyny przeznaczony jest do lepszego kontrolowania ilości paliwa w zbiorniku. Wybierając tego typu akcesoria, kierowca może dokładnie sprawdzić, ile paliwa mu jeszcze zostało, dzięki czemu wie, kiedy należy je zatankować. Co więcej, licznik benzyny pokazuje aktualny stan paliwa, co może sprzyjać bardziej ekonomicznej jeździe, gdy kierowca wie, przy jakim trybie jazdy jego pojazd spala najmniej paliwa. Do czego służy licznik benzyny i jak działa?


Jak działa licznik do benzyny?


Liczniki do paliwa umieszczone w samochodzie działają zazwyczaj na zasadzie zamontowanego w baku pływaka, który połączony jest z rezystorem zmiennym, do którego pojazd wysyła napięcie, gdy poziom paliwa zmienia się.


Licznik do benzyny może być wyposażony w miernik, którego oporność w czasie jest wysoka przy pełnym baku i niska przy pustym lub na odwrót.

​Pompy paliwa Diesel – najczęstsze usterki pomp paliwa

By Michał Chwedkowski 8 months ago 62 Views No comments

Zadaniem elektrycznych pomp paliwa jest dostarczanie paliwa ze zbiornika do silnika pod wysokim ciśnieniem. Paliwo wtłaczane jest do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Wyróżniamy dwa rodzaje pomp paliwa: pompę liniową oraz znajdującą się wewnątrz zbiornika.


Jak każdy sprzęt do paliwa, z upływem czasu lub przy nieodpowiednim użytkowaniu, także pompa paliwa Diesel może doznać usterki. Chcąc uniknąć takiego stanu rzeczy, najlepiej stawiać na wysokiej jakości produkty sprawdzonych producentów, takich jak ADAM PUMPS czy PIUSI, jednak żaden sprzęt nie jest niezniszczalny, dlatego warto wiedzieć, jakie są najczęstsze usterki pompy paliwa Diesel.


Najczęstsze usterki pomp paliwa


Najczęstszą przyczyną awarii pompy paliwa Diesel jest zanieczyszczenie zbiornika paliwa drobinkami brudu oraz rdzą. W przypadku elektrycznych pomp paliwa, do usterek dochodzi często również z powodu uszkodzenia przewodów elektrycznych, obluzowania połączeń, niedostatecznego uziemienia czy zbyt niskiego napięcia podawanego do pompy w wyniku przegrzania styków.

​Dlaczego warto stosować uszlachetniacze do paliwa?

By Michał Chwedkowski 9 months ago 48 Views No comments

Na rynku samochodowym znajdziemy sporo produktów, których zadaniem jest wspomaganie pracy samochodu. Do tego typu akcesoriów zaliczamy uszlachetniacze do paliw, które sprzedawane są praktycznie na każdej stacji paliw i w innych punktach dystrybucji. Czym są depresatory do paliwa i jakie działanie mają na pojazd?


Uszlachetniacze do paliwa – jak działają?


Uszlachetniacze do paliwa mają za zadanie wspomagać działanie pojazdu na różne sposoby. Zobaczmy, dlaczego warto stawiać na uszlachetniacz Diesel.


Absorbuje wodę i chroni przed powstaniem korozji


Jeżeli w baku zbierze się woda, jest to bardzo niekorzystne dla całego układu paliwowego. Choć problem ten dotyczy najczęściej samochodów z instalacją gazową, może pojawić się także w silniku Diesla. Chcąc uniknąć ewentualnych nieprzyjemności, na które narażony jest pojazd, gdy do baku dostanie się woda, warto używać uszlachetniaczy, które pozwalają na wyeliminowanie wody ze zbiornika, chroniąc tym samym przed powstaniem korozji.